mandag, mai 11

KALD og overrasket

Jeg har aldri før sett så mange seriøse studenter! Følgende er faktisk ingen overdrivelse: Jeg brukte nesten en halvtime på å finne et ledig sted på skolens område, hvor jeg kunne bedrive intens lesing i dag! Hjelp! Til slutt fant jeg én ledig plass i lesesalen i B-byggets tredje etasje. Men der var det kjedelig bråkete, til lesesal å være. Ingen kontakt til min data = ingen musikk på øret. (Jeg liker å utforske myspace mens jeg leser, og da trenger jeg data, strøm og internett.)

Etter lunsjpausen byttet jeg lesested - til vrimlehallen (av alle plasser)! For de som ikke vet det; vrimlehallen er den store ganga som alle går gjennom her på skolen - leder til kantine, bokhandel, bibliotek, forelesningssaler... Men her er det i det minste sofagrupper (hvorav en var ledig) og strømuttak til min data! Så her sitter jeg, i en stor og kald vrimlegang - omgitt av varierende mengder mennesker - og leser pensum. Samtidig så fryser jeg litt, for det er åpent og kaldt og sikkert 8-10 meters takhøyde. Ikke løper jeg til toalettet heller, for her tør jeg ikke sette igjen pc og andre ting ubevoktet. (Jeg passer litt på tingene mine, Mamma!)

Kanskje jeg skal revurdere mine planer om å lese på skolen de neste dagene? Her er det jo altfor mange seriøse mennesker!

Når vi først snakker om seriøse mennesker: Jeg anbefaler dere å følge med på Kjell Ingolfs blogg! KrFU-lederen blogger jevnlig - med mange varierte og spennende innlegg! Smart mann ;)

Nå gidder jeg ikke fryse mer. På tide å forlate mitt store leseparadis, besøke det lille rommet i ganga i kjelleren, komme seg hjem, brette 5 maskiner rene klær, se på TV - og lese mer hjemme i kveld. Der er det i det minste ikke så uendelig mange folk!

1-2-3-4-5-6-7-8-9 dager igjen til ferie fra store mengder seriøse studenter!

Ingen kommentarer: