mandag, august 3

Jobbingen tar på...

Jeg er sliten av å jobbe. Stortrives på jobb, men kjenner jeg snart ikke orker mer. 8 vakter gjenstår de neste to ukene, før sommerturnusen er ferdig. I dag spiser jeg ibux, for både nakke og rygg er utrolig vonde. Resultatet av for mye jobbing, rett og slett. Kanskje jeg burde begynne å trene igjen også? Jeg skal det snart, jeg lover. I sommer har jeg verken hatt tid eller overskudd til det.

45 jobbevakter er mye i løpet av en sommer. Det er omtrent 15 flere enn jeg er vant med, sånn rundt regnet. Men vi trenger pengene, og jeg er veldig glad jeg fikk meg en så god sommerjobb.

Jeg jobber med så mange vakre mennesker. Trives godt (!) i arbeidsmiljøet. Og jeg blir så glad i de gamle menneskene. Heldigvis er berøring en sentral og viktig del i eldreomsorgen, så jeg kan klemme på de gamle med god samvittighet.

Så på mange måter er det vemodig at sommerjobbingen straks er over. Heldigvis har jeg hver tredje helg i høst fast + at jeg gjerne jobber ekstravakter i tillegg. Fram til årsskiftet, for da flytter vi fra byen.

Jeg er trøtt. Prøvde å sove lenge i dag, men malerne utenfor bråket for mye.
Jeg er sliten. Skal jobbe i kveld, i morgen dag og onsdag dag - før jeg kan senke skuldrene litt på torsdag.
Jeg er takknemlig. Jobbingen har gått bra, selv om den sliter på helse og krefter.

Ingen kommentarer: