lørdag, november 21

Nydeleg musikk når ein les til eksamen Ü

I det seinaste (les: denne veka) har eg fått fire cd'ar av min kjære. Eg spelar dei om att og om att, medan eg sit her og puggar norrønt. Plata av Sissel og Odd fekk eg i går, så den har eg ikkje heilt gjort meg opp ei meining om. Men dei tre andre vil eg tilråde dykk på det varmaste!

Helene Bøksle - Det hev ei rose sprunge

Minor Majority - Either way I think you know

Kings of convenience - Declaration of Dependence

Sissel og Odd - Strålande jul

3 kommentarer:

Anne Line sa...

Virkelig god musikk!
Dere kan virkelig detta med musikk åsså, jeg er imponert :)

Vi hadde faktisk om det i kulturtimen idag: hvordan påvirker musikken kroppen?

Det er faktisk bevist at mangel på musikk kan føre til slapphet og gå så langt som arbeidsfrafær (les: sykemeldt.) Forsøket ble bevist av munker, så sykemelding ble litt feil ord å bruke. Masse unyttig fakta, men uansett: Herlig!

Lykke til med lesinga :)

Anne Line sa...

Kan forresten også anbefale litt Melissa Horn. Deilig, rolig musikk man kan nyte.

Fru Irene, ho pene sa...

Takk, Anne Line! Jeg har hørt litt på Melissa Horn på myspace nå, og jeg må si meg enig med deg :) Får sette henne (eller musikken hennes ;) på ønskelista!

God adventstid! :)