torsdag, mars 11

Kjolar frå Farmor


To kjolar etter mi kjære og høgt elska Farmor (som eg saknar djupt og inderleg) - avbilda på meg og mi søte kusine. Farmor sydde dei til mi favoritt-Tante. Den eine (med blomar) bar ho (Tante) i konfirmasjonen sin. Eg fekk mange nydelege klær etter Farmor - nokon kan eg bruke som dei er, nokon må eg sy om. Men eg har ikkje gjort det ennå, eg er så redd for å sy feil. Håpar eg ein dag kan setje meg ned med nokre kjolar og gjere dei ennå finare - sånn at dei passar betre til meg - og sånn at eg kan bruke dei. Mykje.

Det er ein god måte å ære minnet etter verdas beste og finaste Farmor på.

2 kommentarer:

Jannes lille sted sa...

hei igjen:-) så fint med sånne minner etter besteforeldre eller andre. Sånt er så kjært.

Ang antikkvoksen du spurte om. Jeg veit ikke om den kan brukes på oljemaling, jeg har bare brukt den på vannbasert. Men selve voksen gir ikke noe særlig mer glans altså, bare en glattere og sterkere overflate.
Men du kan jo alltids prøve den å se om den fungerer. Men da ville jeg ha prøvd bare på et lite område som var lite synlig på møbelet. Bare som en test. Eller så kan du jo høre der du kjøper voksen. Kanskje de vet om den kan brukes til oljemaling.

Ønsker deg en fin helg
klem Janne Merethe

Unknown sa...

Er jo såå morro å gå gjennom klesskapet til Besteforeldre! :)
Moro du har planer om å sy om ting å slikt. kult:)