fredag, juni 24

SOMMERDAGER

Jeg nyter deilige sommerdager på Feda. Jeg har på meg sommerkjolen som var Farmor sin og snurrer stolt rundt i den. Det er deilig å være sommerkjolesvimmel. Helga bringer kvalitetstid med min fine tante, min viktige Farmor-erstatter. Det er mulig å savne like mye nå, fire år etter.

Jeg ser lyset i enden av tunnelen. Om ett år er jeg ferdig utdanna. Derfor senker jeg skuldrene ekstra mye nå, som for å lade opp til de mange år med undervisningstimer om Aasen (og de andre, nesten like store). Framtida er skummelspennende, men jeg gleder meg.

Jeg nyter sommersoldagene, men er mest glad i sommerregnet. Det kan godt regne hele tiden, med et lite opphold iblant, så man kan kjenne lukten av våt sommerasfalt og løpe barbeint og kjenne håret klistre seg langs kinnene. Da senker skuldrene seg så mye at man kan lure på om de noen gang kan komme opp igjen til det smertefulle punktet under ørene.

(Det er forresten planer om endringer her på bloggen. Den vil nok våkne til liv igjen, men nå er jeg for opptatt med å slappe av...)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tusen takk for flott innlegg som ga meg innsyn i hverdagen din! Hilsen stolt elev:)