tirsdag, mars 10

You think I'm in control? (Ida Maria)

Jeg har endelig funnet ut, etter å ha studert i nesten tre år, at det er lurt å sitte på biblioteket når man vil lese pensum. Selvfølgelig har jeg klart å lese litt hjemme også, det har tross alt gått bra de foregående fem semestrene jeg har vært gjennom. Men det er nå bekreftet at jeg er atskillig mer konsentrert og flittig når jeg sitter på biblioteket. Det er rart med det, jeg er nå blitt en av de mange "geekene" som sitter og leser "offentlig" og viser "alle" hvor "flink" jeg er ;) Det er i alle fall deilig å kunne gå hjem etter noen timer på biblioteket - med god samvittighet - og vite at man har utrettet noe denne dagen.

Ja, for det er sannelig mer enn jeg kan si om gårsdagen. Med unntak av min (nokså anonyme) tilstedeværelse på kirkas årsmøte i går kveld, fikk jeg ikke utrettet n o e av betydning. Men jeg fikk da sett både film og mange tv-serier, og for noen er vel kanskje det fornuftig? Jeg må dessverre innrømme at for meg er det forferdelig å føle at en hel dag "kastes bort" på noe så "meningsløst" som film og tv. Ikke alle dager er like, og i går hadde jeg rett og slett ikke rare valget. Så noen ganger må jeg bare lære meg, som Mamma sier, å ikke stille så strenge krav til meg selv - om jeg liker det eller ikke...

Samtidig som jeg sitter her på biblioteket og leser (+ skriver haugevis med notater), lytter jeg til fantastisk musikk - fra en mengde ulike artister. Man kan vel si at jeg endelig (ja, det var på tide) har "oppdaget" myspace, og her kan jeg nyte mengder av fantastiske musikalske bidrag til denne krative verdenen. Kan jeg komme med et par anbefalinger, etter dagens musikalske berikelse?

Først og fremst - PONY THE PIRATE - Vinnerne av årets urørt! De skal spille konsert på Charlie's i Kristiansand i morgen kveld, og der skal jeg! Ekstra moro at jeg "kjenner" (har i alle fall pratet med dem mange ganger, gjennom felles venner) et par i bandet Ü Musikken er skikkelig gøy! Jeg blir glad! De er virkelig dyktige og jeg gleder meg til alt de skal komme med framover - samtidig som jeg gleder meg masse til konserten i morgen!

Så må jeg ærlig innrømme at jeg i dag for første gang har lyttet på HARRYS GYM - som jeg tidligere har nevnt at er en av bookingene til årets Fjellparkfestival! Og musikken deres var/er behagelig, anderledes og kan også anbefales.

Jeg måtte også innom EL CACO - som også skal til Fjellparkfestivalen - for å få min dose med litt hardere musikk i dag. "Gi oss i dag vår dose metal"... Gøy med musikk som dunker litt og får opp intensiteten i mine notaterende tastetrykk. I like!

I dag har også INGRID OLAVA vært behagelig bakgrunnsmusikk i min flittige lesestund. Kanskje ikke så ulikt mange andre kvinnelige artister (uten at jeg tør å sette to streker under det utsagnet), men uansett behagelig og koselig å lytte til. Jeg synes hun er flink, rett og slett!

Til slutt - etter at jeg har skrevet dette blogginnlegget - må jeg innom en av mine nyeste favoritter. Etter Spellmannprisen kjøpte Audun plata til IDA MARIA til meg, og den er fantastisk! Jeg digger den, hennes utrolig spesielle og "rustne" stemme og latterinnslagene i sangene. Hun er råkul. Tenk å stille opp på Spellmann med bunad! Har du ikke plata "Fortress around my heart" ? Løp og kjøøøp! (Ja, ikke last den ned. Det er fy-fy! Kjøp den! Ü)

Jeg lurer på om det er sammenheng mellom Converse-sko og økt musikkhunger? Føler meg mye mer musikalsk interessert med en gang jeg får på meg mine rockesko! Tuller ikke, virkelig. Tror jeg. Det må nok høres temmelig sært ut - men jeg tror skoene har noe å si. Jeg har i alle fall i dag følt for å utforske andre musikalske godbiter enn Westlife og Alan Jackson! Hahaha!

1 kommentar:

Hanna Grethe sa...

Du er søt! :-) Gleder meg til konsert i morgen! :-)