mandag, desember 7

6. desember og 2. søndag i advent


Da jeg satt på jobb i dag tidlig, gikk det plutselig opp for meg at det allerede var blitt 2. søndag i advent. Jeg tente adventsstaken ved frokostbordet, måtte prøve å lage litt god stemning til beboerne på omsorgssenteret. Og da innså jeg altså at det var to lys som skulle tennes i dag, ikke ett.

Tida går fort. Jeg har nå hatt min siste jobbehelg i Kristiansand, og det er vemodig. Ei av de gamle kalte meg "ung og deilig" i dag, så det er gode ord å ta med seg ;-) Selv om jeg ikke er født til å ha et omsorgsyrke, så har det vært veldig betydningsfullt å få jobbe der dette året. Jeg bærer både beboere og ansatte med meg i hjertet, bønner og tanker. Man blir preget av de menneskene man møter, særlig i livets sårbare situasjoner.

Ingen kommentarer: